fredag 10. februar 2012

Pizza alla Bismark

Pizza alla Bismark er pizza stekt med et egg i midten som har plommen hel. Har man lyst på egg og bacon, så er dette er veldig godt alternativ som gir en hel god middag som er lett å dele. Bruk bacon, skinke, sopp eller hva man vil i resten av fyllet. Om man vil beholde eggeplommen hel, eller ta hull på den er smak og behag.

Pizzadeigen lages som beskrevet i andre innlegg om pizza. Jeg holder meg til en fin speltdeig som jeg synes er lettere å få bra resultat med enn en vanlig hvetemelsdeig. Denne deigen blandet jeg sammen på 3 minutter før jeg dro på jobben, og satt til kaldheving i kjøleskapet. Når man så kommer hjem, så baker man den ut, lar den heve i en halv til en time i romtemperatur, og legger på fyllet. På denne pizzaen kokte jeg inn en boks med hakkede tomater sammen med 3 fedd hvitløk, oragano og timian til tomatsaus.

Spre ut tomatsausen, og legg på skiver av mozarellaost. Legg så på bacon (ca 1/2 pakke), halve cherrytomater og knekk et egg over midten på pizzaen. Stek på full carme i ovn i ca 12-13 minutter.

Mye bedre enn ferdigpizza, og mye billigere enn take away. Jeg kjøpte bacon i 3-pack fra First Price for 39 kroner, og brukte bare brøkdelen av det. Og med 10 kroner for bokstomat og 24 kroner for mozarella, så blir dette en god og billig middag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar