onsdag 8. oktober 2014

Blåskjell i Grønn Thai Curry

Blåskjell er alltid godt og enkelt å lage. Man kan kombinere dem i mange varianter, og mine favoritter er hvitvin og fløte, rød Thai curry og som he, grønn Thai curry. Grønn Thai Curry, eller green Thai Curry. Curry kjøper jeg i asiatiske butikker, men den finnes også i velassorterte dagligvarebutikker. Men jeg synes at den man kjøper i asiatiske butikker er mye bedre.

Er jeg sulten, så lager jeg en stor porsjon, men det går greit med 2 personer med denne oppskriften om hungeren ikke er for sterk.

1 Nett Blåskjell
1 Stor Sjalottløk eller 2 små
1/2 Rødløk
1 Boks Kokosmelk
1 Rød Chili
1 ss Green Thai Curry

Start med å stek finkuttet løk og sjalottløk i rapsolje i en kasserolle. Når aromaen begynner å sige opp fra kasserollen så tilsetter man curry og chili, og steker det til det begynner å lukte veldig godt. Hell så i kokosmelken og kok opp. Når det koker, så heller man i blåskjellene, og koker i 5 minutter. Ta ut de blåskjellene som ikke har åpnet seg. Det blir en herlig middag, med masse god saus eller suppe som man kan slurpe i seg etter man har spist alle blåskjellene. Et tips er å først ta et stort blåskjell å spise innholdet, derette bruker du skalle til å Fiske ut innmaten i de andre skjellene. Ta blåskjellet mellom to fingre, og klem sammen de to delene med fingrene for å fiske ut innmaten og tak i innholdet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar