fredag 30. august 2013

Tomatsalsa

Siden jeg lagde guacamole i forrige post, og tar jeg med tomatsalsa som er et utmerket tilbehør til guacamole. Jeg er ikke så veldig glad i den typiske "fredagstacoen" som er full av palmeolje, kalorier og det som værre er... . Jeg lager min egen salsa for å vite hva den inneholder, og så blir den ofte bedre enn den ferdiglagde. Jeg bruker å koke den sammen med en chibotle som er en røket og tørket chili. Den setter en veldig spesiell smak på salsaen og er også perfekt til grillsaus.

1 Boks Knuste Tomater
1/2 Løk
2 ss Koriander
1 dl Vann
1/2 Habanero Chili
1 Chibotle (Røkt Tørket Chili)

Finhakk habaneroene og løk. Finhakk korianderen og bland alt. Kok det sammen i en kasserolle i 30 minutter sammen med en hel chibotle så alle smakene blander seg godt. Fjern chibotelen. Kjøl salsaen ned en stund, og så er alt ferdig. Men den kan også brukes varm. Lett, ikke sant? Problemet er å finne chobotle. Dagligvare butikkene har vanligvis ikke det, men passerer man Sandvika, så dra innom Ultra på Sandvika Storsenter. De har det. Den er tørket og man kan lagre den i evigheter.


Annonse:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar