tirsdag 4. mars 2014

T-Bone Steak Med Søtpotetmos

T-Bone er typisk Amerikansk. T-Bone er kuttet som en kotelett slik at både ytrefilèten og imdrefilèten er med på steken. Den kan derfor være vanskelig å steke, siden ytrefilèten krever litt mere stektid enn indrefilèten. Jeg kjøpte en frossen T-Bone på Meny som var fra USA, men jeg ville fått et bedre stykke om jeg hadde kjøpt en norsk i ferskvaredisken. Men gjort er gjort, så jeg får leve med det stykke jeg har. Neste gang er det fra ferskvaredisken...

1 T-Bone Steak
1 Søtpotet
1 Rødløk
6 Cherry Tomater

Kutt søtpoteten i terninger og kok mør. Varm ovnen til 200 grader og sett inn tomatene i ovnen i en liten ildfast form med litt olivenolje sammen med en hel rødløk. Mos søtpoteten som potetmos med meierismør til den får en fin konsistens. Sørg for at T-Bon Steaken er romtemperert. Stek T-Bone'en i en varm panne, bare 1-2 minutter på hver side til den får en brun stekeskorpe. Den skal være ganske rå i midten,.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar