lørdag 16. juni 2012

Pizza Quattro Formagio

Pizza med fire oster, Quattro Formagio, er en klassisk italiensk pizza. Bruk ulike oster for å få ulike særpreg på pizzaen. Jeg brukte mozarella, selbu blå, norsk chevre og litt jarlsberg.

Deigen lagde jeg lik de fleste påzzaene mine, med speltdeig og tørrgjær. Se andre oppskrifter for pizzadeig på bloggen.

Når deigen er ferdig hevet og lagt ut, så tar man ferdigkjøpt tomatsaus og sprer ut på bunnen. Vil man ha hjemmelaget, så har jeg flere eksempler på tomatsaus for andre pizzaer. Bruk den oppskriften. Men i dag har jeg ikke tid til å lage alt fra bunn, så da tar jeg ferdiglaget. Den ferdige fra Villa Paradiso man får kjøpt på meny er glimrende å bruke til denne.

Del opp ostene i passe biter, og fordel utover pizzaen. Kutt en løk og fordel denne over osten.

Stekes på høyeste varme (ca 300 grader) i 10-12 minutter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar