lørdag 4. august 2012

Asiatiske Nudelsupper

Når jeg lagde den asiatiske nudelsuppen for noen dager siden (http://solokokk.blogspot.no/2012/07/asiatisk-nudelsuppe.html) baserte jeg med på en hel fersk kylling. Jeg tenkte at jeg må finne ut hvor mange middager kan jeg ha av denne kyllingen (kostet Kr 38).

Jeg skar av alt kjøttet på kyllingen og kokte kraft på resten,. De ga kanskje 3 liter kraft. Det ble 6 middager med kyllingsuppe, men du verden hvor godt, og skikkelig alenemat og budsjettmat.

Ingen av ingrediensene er dyre, og noen varer lenge. Så har du soyasaus, nam plah (fiskesaus), curry paste, ingefær og hvitløk, så kommer man langt for en billig penge.

Og her er noen av variantene jeg lagde (alle basert på grunnopskriften fra forrige oppskrift):

Her tilsatte jeg mye koriander, kyllingkjøtt, nam plah, finkuttet aromasopp og runde eggnudler:



Her tilsatte jeg 2 sitrongress tilding i prosessen. Knus stilkene og fjern dem etterpå fra suppen. Koriander må til...og Nam Plah... I tillegg tilsatte jeg litt Pangan Curry Paste pluss en del chili og brukte runde eggnudler:




I denne som blir ganske lik Tom Ka Gai, brukte jeg grunnoppskriften og tilsatte 2 stilker sitrongress, vårløk, Nam Plah, koriander, kokosmelk og limesaft.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar