søndag 7. april 2013

Kyllingsuppe Med Asiatiske Smaker

Jeg kjøpte en hel rå kylling. og laget suppe på kraften og den ene fillèten. Jeg liker asiatiske supper, så jeg tar med noen asiatiske smaker.

Kraften lager jeg på alt avskjær fra kyllingen, etter å ha skåret av fillètene og lårkjøttet. Jeg tar bort alt skinn og synlig fett, og koker kraft på resten sammen med løk, gulrot, litt selleri, purre, hvitløk og litt chili. Etter å ha kokt kraften 2 timer, siler jeg av kraften og kaster resten.

Selve suppen lages slik:

1 Kyllingfillèt
1/3 Liter Kyllingkraft
1/2 Løk
1 cm Ingefærot
3 Fedd Hvitløk
1/2 Rød Chili
1/2 Rød Søtpaprika
1/2 Sitrongress
1 ss Thai Fiskesaus
1 ss Soyasaus

Stek finkuttet løk, hvitløk, chili og ingefærot en kaserolle med litt olje. Hell på kyllingktaften, og legg i et knust sitringress. La det småkoke i 10 minutter før du tar bort sitringresset. Smaksett med fiske- og soyasaus. Kutt fine, tynne stenger avsøt paprikaen, og tilsett de bare noen minutter før servering.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar