søndag 7. april 2013

Kylling Satay

Kylling og Scampi Sayat bruker jeg mye, og det er skikkelig kosemat. Denne gang ble det kylling.

Jeg kjøper ofte en rå kylling for å lage kraft, og spare på fillètene. Da bruker jeg det renskårne lårkjåttet til satayspyd. Dette er en enkel og bullig måte å bruke hele kyllingen på. Jeg fjerner alt skinn på kyllingen, og kaster det. Resten av kyllingen blir brukt. Jeg skjærer ut fillètene, og bener ut lårene. Bena går i ktaften, mend kjøttet blir suppe eller som her, kylling satay. Det er reell kosemat på en fredag kveld... Sø gå til butikker som har hele, rå kyllinger. Mye mat, og det er billigere enn å kjøpe fillèter og lår hvære for seg. I tillegg får man en fantastisk kyllingkraft som bunus.

For en person (forrett eller kosemat):

2 Kyllinglår
1/2 Boks ferdiglagt Sataysaus.

Renskjær kjøttet fra benene, og tre kjøttet på tynne trepinner (fære i asiatiske avdelinger i butikker).

Stek de i pannne elller under grill. Når de begynner å bli ferdigstekt hellem man sayatsaysen over, og lar det koke lett inn.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar