fredag 25. oktober 2013

Pizza Med Skinke

For noen dager siden publiserte jeg en Pizza Prosciutto. Pizza kan lages i mange ulike varianter, og jeg hadde råvarer til å lage en pizzaen i noen ulike varianter. Alle er med parma skinke. Jeg baserte med på samme oppskrift på deigen, og varierte bare fyllet. På disse brukte jeg ikke ruccola salat, men lot skinken spille hovedrollen.

Jeg lagde denne på samme måten som pizzaen jeg postet sist, men jeg la skinke oppe på osten før steking, og stekte den med parmaskinken i ca. 8 minutter på 300 grader:



Neste pizza ble lagt nesten på samme måte, men jeg tilsatte Taggiasca Oliven og stekte den de første 6 minuttene uten skinken. Skinken la jeg på under de siste minuttene av stekingen, og man ser at skinken ikke er så mye stekt som på den over. Taggiascaoliven er små og smaksrike olven fra Liguria. Det er mine favoritter blandt oliven, og gir pizzaen en fantastisk smak. Prøv denne:




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar