søndag 29. januar 2012

Kraftkar Ost

Roquefort har alltid vært en av mime favorittorster. heldigvis er det nå mange norske gårdsoster som når butikkene, og jeg synes det er utrolig morsomt at noen blir så bra som Kraftkar fra Tingvoll Ost.

Jeg må si at denne er nå min favoritt. Den er ikke så salt som Roquefort og har en mere kompleks smak. Gratulerer til Tingvoll. Med Kraftkar har de i år vunnet norsk meskerskap, nordisk og  verdensmesterskap i ost, og kåret til årets ost i Norge. Og det er vell fortjent. Dette er kanskje
den beste osten jeg noen gang har smakt. Norsk, lokal og en famieliebedrift. Det står det respekt av.

Den er mye dyrerere enn den beste Rouqeforten, og det synes jeg er merkelig når det er et lokalt
produkt, men all respekt, kjøp den! Den er så utrolig god. Lag etterspørsel og kankje prisen går ned.

Her er den på Sætres Beste Tynne Speltkjeks.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar