mandag 9. juli 2012

Hvalburger

Når jeg hadde et stort stykke hval, så kunne jeg ikke dy meg. Jeg måtte lage en burger.

Burger dressing:

2 ss Hjemmelaget Majones (se http://solokokk.blogspot.no/search/label/Majones)
2 ss Creme Fraishe
2 ss Ketchup
1/2 ts Hvitløkpulver
1/4 ts Cayennepepper
2 ts Worchestershire sause

Burgeren:

300 gr Hvalbiff
Salt
Pepper
Salat
Tomat
Skiver av Rødløk
Litt ketchup

Bland ingrediensene for burgersausen. Kutt hvallbiffen i små biter, og mal den lett i en foodprocesso smman med egg, salt og pepper. Jeg bakte selv hamburgerbrødene av speltmel, men man kan også bruke ferdigkjøpte.

Form kjøttdeigen til en litt tykk burger, og stek i 3-4 minutter på hver side. Kutt brødet i to, og smør på hamburgerdressing på bunnnen. Legg så på salat og tomat. Legg brurgeren oppå, og legg så på kuttet rødløk, sylteagurker og til slutt ketchup.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar