fredag 15. mars 2013

Pasta med Grønnsaker

Denne pastaretten lager jeg ofte når jeg har lyst på noe godt og lettlaget. Samtidig er det godt å vite at man får i seg godt med grønnsaker. Når man kjøper grønnsaker til en enmannshusholdning, så blir det ofte mye mat om man skal ha variasjon. Derfor lager jeg denne noen ganger som en stor porsjon, så har jeg flere gode middager i dagene fremover. Jeg bruker:

1 Pakke med Tagliatelle
1 Løk
1/2 Squash
1/2 Aubergine
6 Champignon
1 Søtpaprika
4 fedd hvitløk
3/4 Rød Chili
4 ss Sweet Thai Chili Sause
1 ss Buljongpulver

Som man ser, så blir det mye halve grønnsaker, men det blir så mye mat at det er nok til 4 middager for en person. Skjær løken i tynne skiver og stek det blank i olje. Finkutt chili og hvitløk. Kutt sopp, squash og aubergine i grove biter. Stek alt sammen i pannen. Dryss over buljongpulvere og tilsett chilisausen. La dette koke inn til smakene har satt seg.

Kok tagliatellen etter anvisning på pakken. Jeg brukte tagliatelle fra De Cecco, som bare skulle koke i 2 minutter. Bruk bare 1/4 av tagliatellen om det bare er til en person.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar